کرنگ
























بدن اسب کرنگ با موهایی به رنگ قرمز دارچینی یا شبیه رنگ چایی پوشیده شده است. رنگ دم، یال و پاها نیز به همان رنگ بدن است. انواع زیادی از کرنگ وجود دارد که بر اساس تیرگی یا روشنی به رنگ های مختلفی تقسیم می شوند. مهم ترین آنها عبارتند از کرنگ مسی (معمول ترین رنگ کرنگ)، کرنگ سوخته و کرنگ یال سفید (هنگامی که رنگ یال و دم روشن تر است).


سیاه















رنگ سیاه در اسب ها خیلی متداول نیست ولی کمیاب هم نیست. همه موهای بدن این اسب ها سیاه رنگ است، مگر لکه های سفیدی که می توانند بر پیشانی یا پاها باشند. به طور کلی دو نوع سیاه داریم:


  • سیاه مات که در اثر نور خورشید و با گذشت زمان مات می شود. به این سیاه کهر تیره نیز گفته می شود.
  • سیاه حقیقی یا پر کلاغی که مات نمی شود. این رنگ تنها رنگ موجود برای نژاد فریزن است و در دیگر نژادها هم گه گاهی دیده می شود


کهر

















موهای اسب های کَهَر قرمز-قهوه ای نسبتاً تیره است و یال، دم و انتهای پاها و پوزه آن ها تیره تر یا سیاه می باشد. رگه های مختلفی از کهر وجود دارد که مهم ترین آن ها کهر روشن، کهر تیره و کهر گیلاسی می*باشند.




سمند






اسب ترکمن












سَمَند رنگی مایل به زرد یا نوعی رنگ طلایی در اسب ها است. و گاهی رنگ قسمت پایینی دست وپا و یال دم مشکی است این رنگ برای مثال در اسب ترکمن وجود دارد و گران قیمت ترین اسب ترکمن است

پالومینو


















نیله












در ميان موهاي تيره رنگ اسب به مرور زمان موهاي سفيد ظاهر مي شود که به آن نيله مي گويند