اسب در آثار نقاشی استاد محمود فرشچیان
 
صدایی برای بیصدایان
 
 

استاد محمود فرشچیان پدر نقاشی ایران و بزرگترین نقاش مینیاتور جهان در آثارش به وفور از اسب استفاده کرده است. در آثار نقاشی استاد فرشچیان از حیوانات و طبیعت استفاده های زیادی شده اما اسب به طور خاص در این آثار نقش برجسته ای دارد. طرح های بی نظیری که فرشچیان از اسب

می کشد بر جذابیت و زیبایی این مخلوق دوست داشتنی چندین برابر می افزاید، به طوری که بیننده را محو زیبایی خود می کند و فرد از تماشای آن سیر نمی شود.

 


محمود فرشچيان در 4 بهمن 1308 شمسي (24 ژانویه  1930 میلادی) در اصفهان، پايتخت هنر ايران، ديده به جهان گشود. پدرش، حاج غلامرضا فرشچيان، از تجار فرش بود و در كار هنر قالي بافي دست داشت. اين زمينه ي مساعد براي پرورش ذوق و شوق او در راه آشنايي باهنر مؤثر افتاد.

از سال هاي پيش از مدرسه از روي نقش هاي قالي طرح مي زد، تا به تدريج دستش در كار نقش پردازي روان گرديد. فرشچيان در طي تحصيلات مقدماتي در محضر استاد ميرزا آقا امامي اصفهاني، هنرمند چيره دست و پرآوازه ي ديار اصفهان، به آموختن نقاشي دل بستگي تمام پيدا كرد و دل درگرو نقش هاي زيبا بست. او از كار هنر احساس رضايت و شادماني داشت.

در اینجا نمونه هایی از طرح اسب در نقاشی های استاد فرشچیان برای خوانندگان علاقمند دنیای اسب آورده ایم. برای مشاهده نقاشی های بیشتر از این استاد می توانید به قسمت گالری سایت دنیای اسب مراجعه کنید.






 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







من که عاشق گربه ی سیاهم شما چطور؟ بعضی ها میگن که این زیباترین اسب تو جهانه نظر شما چیه؟ آشنایی با رنگ های مختلف اسب زبان بدن اسب: دم اسب زبان بدن اسب: گوش اسب این قلاده ها رو دیدین؟ طوطی بستنی خور آخی عزیزم وااااااااااااای خدا چرا منو بیدار کردیییییییییی؟ با طبیعت دوست باشیم کدومش واقعیه؟ قیافرو بیا بغلم! منم میخوام!
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان صدایی برای بی صدایان و آدرس animalsgallery.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان