پلنگ ایرانی
 
صدایی برای بیصدایان
 
 

 

 
مرگ پلنگ با شلیک مامور سازمان حفاظت محیط زیست

wWw.Animals-Lover.iR | صدایی برای بیصدایان

برای مشاهده متن و تصاویر کامل به ادامه مطلب بروید.
 


سومین پلنگ ایرانی ظرف چند روز گذشته این بار در آیینه ورزان دماوند کشته شد. اگر در دو مورد کشته شدن پلنگ ها در کردکوی و ممسنی، ناآگاهی دلیل کشتار حیوان عنوان شده بود، این بار پلنگ توسط ماموران اداره محیط زیست دماوند کشته شد. ماموران به جای استفاده از داروی بیهوشی برای بیهوش کردن پلنگ، اقدام به شلیک تیر به سر حیوان و کشتن آن کردند.

عباس میرزا کریمی، رئیس اداره محیط زیست دماوند درباره کشته شدن پلنگ در این حادثه و دلیل وحشی شدن این حیوان گفت: "بر اساس تجارب به دست آمده پلنگ، به ندرت به انسان حمله می کند. اگر مردم محله این حیوان را عصبانی نمی کردند، هرگز به کسی حمله نمی کرد. دلیل دیگر حمله این حیوان می تواند قرار داشتن در فصل جفت گیری باشد.

او در تشریح جزئیات حادثه چنین به مهر گفت:

زمانی که برای بررسی موضوع به روستای آیینه ورزان شهر آبسرد رفتم، قبل از اینکه بتوانم تصمیمی بگیرم با حمله ناگهانی حیوان روبرو شدم. فاصله من با پلنگ 20 متر بود. به فاصله سه ثانیه حیوان خود را به من رساند و من را زخمی کرد."

متاسفانه در این شرایط مامورین سازمان حفاظت محیط زیست بجای استفاده از اسلحه بیهوشی اقدام به شلیک بسوی این پلنگ نگون بخت کرده و حیوان را از پای درآوردند. این در حالی است که تمامی ادارات کل محیط زیست به اسلحه بیهوشی مجهز شده اند.

کارشناسان سازمان محیط زیست، دلیل ورود پلنگ به محیط زیست انسانی، را منقطع شدن زیستگاه‌های طبیعی، محدودیت‌های اکولوژیک و تخریب و گسستگی شبکه غذایی حیات وحش عنوان میکنند و همین باعث پناه آوردن حیات وحش مخصوصاً راسته گربه سانان مانند پلنگ به مناطق روستایی، باغات و مزارع می شود که بیشتر به خاطر عدم برخورد مناسب مردم با حیات وحش سبب ناآرامی و جریحه دار شدن حیوان می شود که گاهی حمله حیوان به انسان را به همراه دارد. این در حالی است که در شرایط عادی معمولا حیوانات از تقابل با انسان خودداری می‌کنند.


wWw.Animals-Lover.iR | صدایی برای بیصدایان

این پلنگ در حالتی توسط مامورین سازمان حفاظت محیط زیست کشته میشود که به گفته کارشناسان این سازمان تخمین زده میشود که فقط 35 قلاده پلنگ ایرانی در برخی از زیستگاه‌های طبیعی دماوند و فیروزکوه وجود دارد.


صدایی برای بیصدایان : چه درد آور است نشستن به تماشای مرگ تدریجی این تیزپای شکوهمند

و درد آور تر مردمانی که بهای آنچه دارند را نمیدانند و آن هنگام که آنرا از کف دادند برایش افسوس میخورند!!!

 اما چه سود؟؟

 باید نسل پلنگ ایرانی نیز ، همچون ببر و شیر ایران منقرض گردد؟

و تنها نامی از آن بر لبها بماند؟

برای این  نادانی و نا آگاهی باید خندید یا گریست؟!!!

چه کسی چنین تیشه به ریشه خود میزند که ما زده ایم؟

هستی طبیعت،هستی ماست،کاش بفهمیم...

 


نظرات شما عزیزان:

شادی
ساعت12:45---3 دی 1391
چه درد اور است که محیط زیست با دست خود محیط زیستی ها نابود شود.آخه پس این سازمان محیط زیست با این همه پول چیکار میکنه؟؟؟؟؟

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







من که عاشق گربه ی سیاهم شما چطور؟ بعضی ها میگن که این زیباترین اسب تو جهانه نظر شما چیه؟ آشنایی با رنگ های مختلف اسب زبان بدن اسب: دم اسب زبان بدن اسب: گوش اسب این قلاده ها رو دیدین؟ طوطی بستنی خور آخی عزیزم وااااااااااااای خدا چرا منو بیدار کردیییییییییی؟ با طبیعت دوست باشیم کدومش واقعیه؟ قیافرو بیا بغلم! منم میخوام!
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان صدایی برای بی صدایان و آدرس animalsgallery.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان