صدایی برای بیصدایان
 
 

مرگ پلنگ با شلیک مامور سازمان حفاظت محیط زیست

wWw.Animals-Lover.iR | صدایی برای بیصدایان

برای مشاهده متن و تصاویر کامل به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, :: 21:36 ::  نويسنده : saghar

 

 

قربانی کردن از دیدگاه ایرانیان باستان

wWw.Animals-Lover.iR | صدایی برای بیصدایان

زرتشت، پیامبر گیاهخوار ایرانی به ضدیت با قربانی كردن حیوانات می پرداخت؛

در اوستا قربانی كنندگان حیوانات، كجروان و از راه راست به در شدگان خوانده شده اند .

در شاهنامه فردوسی نیز آمده است :

ایرانیان باستان تا پیش از ضحاك به گیاهخواری و پرهیز از كشتن حیوانات می پرداخته اند .

جز از رستنیها نخوردند چیز   ز هرچ از زمین سر بر آورد نیز
پس آخر شه بدكنش رای كرد   به دل كشتن جانور جای كرد
ز هر گونه از مرغ و از چارپای   خورش كرد و آورد یك یك به جای

 



سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, :: 21:35 ::  نويسنده : saghar


wWw.Animals-Lover.iR | صدایی برای بیصدایان

به نیکی گرای و میازار کس ************ره رستگاری همین است و بس



سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, :: 21:34 ::  نويسنده : saghar

فریادهای بیصدا

wWw.Animals-Lover.iR | صدایی برای بیصدایان

چشم های معصومشان را از یاد نبریم

فرشتگان زمینی

فریادشان بیصداست، اشکهایشان ناپیدا

صدایشان باشیم.


گاندی : قربانی کردن حیوانات حرکت معکوس ساعت زمان بسوی عقب افتادگی.



سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, :: 21:34 ::  نويسنده : saghar

کشتار برای چه؟

wWw.Animals-Lover.iR | صدایی برای بیصدایان

کاش قدری اندیشه کنیم

زیباتر نیست آنچه که برای گرفتن جان حیوانات بیگناه میپردازیم را به یک انسان تهیدست ببخشیم؟

بهتر نیست به جای گرفتن زندگی ، زندگی ببخشیم؟

شرم بر ما که برای رسیدن به خوبی جان میستانیم و دستانمان را به خون پاکترین موجودات آلوده میسازیم.

چرا باید این بیزبانها بهای نزدیک شدن ما به خدایمان را چنین ناجوانمردانه با جان شیرینشان بپردازند؟؟

اندکی مهربان باشیم و آگاه،اینهمه کشتار برای چه؟؟؟

خدا را میتوان در عشق به دیگر جانداران و یاری رساندن به آنها دید

خدا را نمیتوان در توحش و خونریزی یافت!!!



 

خروسها چطوروقت سحر را درست پيش بيني ميکنند؟

خروسها، مانند بقيه جانوران يا بهتر بگوييم همه جانداران داراي يك سيستم زمانسنجي زيستي هستند كه چرخههاي روزانه، ماهانه و سالانه را در بدن آنها تنظيم ميكند. آوازخواني در خروس نيز مانند بقيه پرندگان تابع چرخههاي روزانه است كه در اصطلاح به آن Circadian Rhythms، ميگوييم. به عبارت ديگر ساعت دروني مغز خروس جوري تنظيم شده است كه كمي پيش از دميدن سپيده صبح، زنگ ميزند و در آن زمان است كه خروس مشغول خواندن ميشود. جالب است بدانيد كه اگر ساعت زيستي يك خروس كه در همسايگي چند خروس ديگر زندگي ميكند، زودتر زنگ بزند، ميتواند كل خروسهاي همسايه را به خواندن تحريك كند! تنظيم كننده اصلي چرخههاي روزانه خواندن در خروسها، طول روز و اختلاف ميان نور روز و تاريكي شب است. به همين دليل، نورهاي مصنوعي مانند چراغهايي كه تا صبح روشن ميمانند، مانند پروژكتورها، تنظيم ساعت دروني جانوراني مانند خروس را برهم ميزند. به همين دليل است كه برخي خروسهاي بيمحل، در ساعتهايي غير از صبح شروع به خواندن ميكنند!

دليل اينكه چرا خروس بايد آمدن صبح را كمي پيش از طلوع آفتاب درك كند، اين است كه اين كار، زمان شروع شكار حشرات و يا شروع مراقبت از قلمروي خروس را نشان ميدهد. در اصل مهمترين دليل خواندن خروس، براي حفظ قلمرو است. وقتي خروسي ميخواند در حقيقت به خروسهاي ديگر اعلام ميكند كه «اگر به حريم قلمروي من تجاوز كرديد، بايد منتظر مبارزه باشيد» به خاطر همين است كه خروسها معمولا از يك نقطه بلند شروع به خواندن ميكنند. با اين كار هم صدايشان دورتر ميرود و هم بيشتر ميتوانند به چشم بيايند و ابهت خود را نشان دهند!

 



دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:, :: 22:18 ::  نويسنده : saghar

گربه ها را دوست بداریم

wWw.Animals-Lover.iR | صدایی برای بیصدایان

برای مشاهده متن کامل به ادامه مطلب بروید.


 



ادامه مطلب ...


صحنه ای از شکار و چوگان ایرانیان روی جام باستانی

صحنه ای از شکار و چوگان ایرانیان روی این جام حکاکی شده. جنس جام از آلیاژ مس است که با طلا، نقره و خمیر سیاه خاتم کاری شده است. این اثر هنر ایلخانیان است که به سال 1347 میلادی بر می گردد.

ابعاد اثر: عرض 11.2 سانتی متر، قطر 18.2 سانتی متر

 

محل نگهداری این اثر موزه هنرهای زیبای شهر لیون فرانسه، طبقه اول، اتاق 18 می باشد.

 

 

 



سه شنبه 25 مهر 1391برچسب:اسب,هنر ,سینما ,فیلم نریان سیاه,اسب و هنر, :: 20:58 ::  نويسنده : saghar

فیلم نریان سیاه (The Black Stallion) یکی از بهترین و مشهورترین فیلم هایی است که در آن یک اسب به عنوان نقش اصلی بزی می کند. این فیلم که محصول 1979 است طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد و دوستداران اسب و سوارکاری را به شدت جذب خود کرده،

طوری که پس از سال ها از ساخت آن هنوز هم خواستنی است و تماشای آن برای دوستداران اسب لذتبخش است.

 

the black stallion

 

نریان سیاه

1979

کارگردان: کارول بلارد

نویسندگان: ملیسا متیسون – جین روزنبرگ – ویلیام د. ویتلیف

بازیگران اصلی: کلی رنو، میکی رونی، تری گر، هویت آکستون و یک اسب عرب به نام کاس اوله (Cass Ole)

الک جوان در سفری که با پدرش رفته شیفته یک نریان عرب اسرارآمیز می شود که در کشتی شان است. این اسب عرب همه حواس الک را جلب خود می کند. زمانی که کشتی آنها در یک شب طوفانی به طرزی غم انگیز غرق می شود و همه سرنشینانش از بین می روند، اما الک و اسب زنده می مانند و در یک جزیره بی آب و علف سرگردان می شوند. آنها دوستان خوبی برای هم می شوند و وقتی بالاخره نجات پیدا می کنند الک او را به خانه می برد. کمی بعد آنها با هنری دیلی آشنا می شوند که زمانی مربی سوارکاری موفقی بوده است. او به الک سوارکاری یاد می دهد و آنها با هم مشغول تربیت اسب می شوند و اسب، که "مشکی" نام می گیرد، در نهایت به یکی از سریع ترین اسب های دنیا در اسبدوانی تبدیل می شود و رقیب دو اسب برتر دنیا می شود.

 

رنو و اسب سیاه


فیلمنامه این فیلم از یک داستان بلند کودکان با همین نام برگرفته شده که نویسنده آن والتر فارلی است. کاس اوله، اسب عرب تگزاسی قهرمان بیشتر نقش های نریان مشکی را بازی می کند، اما یک اسب دیگر هم در کنار او در این فیلم می درخشد به نام فا جور (Fae Jur) که او هم یک اسب عرب مشکی است. نقش اصلی او صحنه ای است که الک رمزی سعی می کند در ساحل به او نزدیک شود و اعتمادش را جلب کند. در بعضی صحنه های جنگ یا دویدن اسب در فیلم نریان سیاه هم از این اسب استفاده می شود. علت این که از دو اسب در این فیلم استفاده شد این بود که صاحب کاس اوله نمی خواست اسبش در صحنه های دویدن یا شنا استفاده شود.

 

کاس اوله اسب قهرمان فیلم نریان سیاه


قبل از اینکه فیلمبرداری شروع شود این اسب چند هفته تحت آموزش مربیان اسب بود و بازیگر نقش الک رمزی (کلی رنو که خود سوارکاری حرفه ای است و با اسب ها از کودکی ارتباط داشته) هم مدتی با او کار می کرد تا با هم اخت شوند.

 

کلی رنو، بازیگر نقش الک رمزی میکی رونی، نقش مربی الک و مشکی


اما از اول قرار نبود این دو اسب به عنوان بازیگر فیلم نریان سیاه ایفای نقش کنند. تهیه کننده این فیلم یک اسب عرب مصری به نام المختار را برای این کار انتخاب کرده بود که صاحبان آن حاضر نشدند هیچ پیشنهادی را از طرف او قبول کنند. اما این نریان در فیلم "نریان سیاه باز می گردد" در کنار کاس اوله ظاهر شد. در این فیلم استودیو توانست شرایط مورد نظر صاحبان اسب برای خدمت رسانی به اسب را فراهم و آنها را راضی کند.

 

المختار


کاس اوله بعد از بازی در این فیلم بسیار مشهور شد، او جوایزی دریافت کرد و برای اجرای نمایش به کشورهای مختلف سفر کرد. او در سال 1993 در سن 24 سالگی به خاطر کولیک حاد زجر زیادی کشید و به مرگ خوب کشته شد. از او 130 کره تولید شد که هیچکدام به اندازه خودش موفق نبودند.

مجموعه تلویزیونی این داستان هم با عنوان The Adventures of The Black Stallion ساخته شد که با عنوان "مشکی" در ایران پخش شد.

اختصاصی دنیای اسب



در مورد اسب های شگفت انگیز نژاد آپالوسا چقدر اطلاعات دارید؟ در دنیای اسب می توانید اطلاعاتتان را در مورد این نژاد بالا ببرید. اسب آپالوسا که به اسب سرخپوستی هم معروف است حاصل پرورش انتخابی است که توسط سرخپوست های Nez Perce ایداهو در شمال شرقی اورگان و جنوب شرقی واشنگتن بوده است.

آنها اساس این نژاد را اسب های اسپانیایی قرار دادند.

کلمه "آپالوسا" از نام رودخانه ای به نام "پالوس" گرفته شد که در این ناحیه جریان دارد. در ژورنال لویس و کلارک از سفرهای سال 1806 آنها از این اسب های خالدار یاد شده است.



پس از اینکه ارتش سواره نظام ایالات متحده، سرخپوستان را تا کوه های بیرپا در مونتانا دنبال کرد و آنها را قتل عام نمود، این نژاد اسب تقریبا از بین رفت. در سال 1938، گروهی از حامیان اسب در مسکو، ایداهو، یک مرکز ثبت نژاد اسب آپالوسا تشکیل دادند و برای نجات و حفظ این نژاد تلاش کردند. این نژاد در حال حاضر سومین نژاد پرجمعیت اسب در جهان است.


شاید منحصربفرد ترین ویژگی اسب های آپالوسا، خالدار بودن آنهاست که در شکل های مختلف دیده می شود. حتما شما خواننده دنیای اسب هماسب های خالدار را دیده اید. معمول ترین الگوی خال های بدن اسب آپالوسا، رنگ تیره کل بدن با خال های روشن (دانه برفی) و یا رنگ رشن کل بدن با خال های تیره (پلنگی) است.

اسب خالدار به شکل های دیگری نیز دیده می شود، از جمله بدن برفکی با لکه های سفید، رنگ سفید مرمری که کل بدن اسب را پوشانده، و یا لکه سفید بزرگی روی کپل اسب که معمولا خال های تیره رنگ هم روی آن وجود دارد. سم اسب آپالوسا عموما راه های سیاه یا سفید دارد.


نژاد آپالوسا امروزه به واسطه ترکیب آن با اسب های کوارتر دارای انواعی است. بسیاری از آپالوساها یال و دم کم پشت دارند، و بعضی افراد معتقدند چشم اسب های آپالوسا حالتی انسان گونه به آنها می دهد.
قد اسب آپالوسا بین 14.3 تا 15.4 وجب است.

از جمله ویژگی های شناخته شده اسب آپالوسا، طبیعت آرام آن است. این اسب ها را می توان برای اهداف مختلف استفاده کرد؛ در پرش قدرتمندند و در رویدادهای وسترن و سه روزه قابلیت بالایی نشان داده اند. آپالوسا برای پیمودن مسیرهای طولانی نیز کاملا مناسب است.



یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:, :: 16:52 ::  نويسنده : saghar

زرافه فراری با دیدن پلیس سکته کرد و مرد!

wWw.Animals-Lover.iR | صدایی برای بیصدایان

برای مشاهده متن کامل به ادامه مطلب بروید.

به نقل از آخرین نیوز، یک زرافه از سیرک رینالدو اورفئی در شهر ایمولا شمال ایتالیا گریخت. حیوان غول پیکر به وزن یک تن و ارتفاع  پنج متر با دیدن تردد اتومبیل ها در پیرامونش وحشت کرد و با ضربات سم هایش به چندین دستگاه اتومبیل خسارت زد.

زرافه فراری در خیابان اصلی شهر ایمولا موجب وحشت مردمی که تاکنون چنین را صحنه ای ندیده بودند، شد.در عین حال، زرافه در مدت چهار ساعت سرگردانی اش  موجب صحنه های جالبی نیز شد.

در یکی از عکس هایی از حیوان گرفته شده زرافه گل های باغچه یک خانه را نگاه می کند در حالی که زن سالمند صاحب خانه بی آنکه از وجود زرافه در چندمتری بالای سرش آگاه باشد به رسیدگی گل و گیاه حیاط مشغول است.

در تصویر دیگری زرافه به سرعت در خیابان اصلی می دود و یک اتومبیل پلیس در تعقیب او است.سرانجام ماموران پلیس یک گلوله آرام کننده به سوی زرافه شلیک می کنند که همین مساله موجب می شود زرافه فراری دچار سکته قلبی شده و جانش را از دست دهد



یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:, :: 16:48 ::  نويسنده : saghar

پرندگان را در یابیم

wWw.Animals-Lover.iR | صدایی برای بیصدایان
 
انسانهای راستین با حیوانات مهربان هستند.

پرندگان را در یابیم.

با مقدار اندک ته مانده خوراک هایمان میتوانیم جان بسیاری از حیوانات از جمله پرندگان را نجات دهیم.

به جای دور ریختن ته مانده ی خوراک هایمان در کیسه های زباله، چه بهتر این مقدار را در اختیار حیوانات گرسنه و بدون خوراک قرار دهیم.

 



شنبه 8 مهر 1391برچسب:, :: 17:27 ::  نويسنده : saghar

 

گربه ای که زندگی یک خانواده را متحول کرد

 

wWw.Animals-Lover.iR | صدایی برای بیصدایان

برای مشاهده متن کامل به ادامه مطلب بروید.

 



ادامه مطلب ...


من که عاشق گربه ی سیاهم شما چطور؟ بعضی ها میگن که این زیباترین اسب تو جهانه نظر شما چیه؟ آشنایی با رنگ های مختلف اسب زبان بدن اسب: دم اسب زبان بدن اسب: گوش اسب این قلاده ها رو دیدین؟ طوطی بستنی خور آخی عزیزم وااااااااااااای خدا چرا منو بیدار کردیییییییییی؟ با طبیعت دوست باشیم کدومش واقعیه؟ قیافرو بیا بغلم! منم میخوام!
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان صدایی برای بی صدایان و آدرس animalsgallery.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان